Falkenbergs Strandbad 🌴

Vänner & Familj, Spa & Hudvård

Nu sitter jag i bilen påväg hem från en helt underbar och avkopplande helg med mitt hjärta ❤️
Vi har haft det obeskrivligt mysigt på Falkenbergs Strandbad. Det är andra gången vi besöker detta fina spa. Förra gången var för 3 år sedan då jag även då fick det i födelsedagspresent av Nicklas.

Det var en väldig skillnad för oss att komma dit detta år då de gjort om och byggt ut hela spat riktigt mycket. Och det var SÅÅÅ fint!! 😍🌴
Förra gången vi var där hade de bara en liten, låg pool och några få sängar att chilla i.
Men nu hade de byggt ut på hela baksidan med en stor lounge med tre stora pooler och en tropisk känsla överallt. Så det var som att komma till ett helt nytt ställe! 🌿
Kolla vad mysigt! Här finns en bar som serverar cocktails, drinkar, öl, vin, lättare mat, tilltugg och massa annat. Det bästa av allt är att man får ha med sig mat och dryck runt om i hela spat 👌🏼

De har även börjat att ha öppet denna avdelning, The Retreat Club, på kvällen till kl.23.00. Där man kunde ta god dryck efter en middag och avsluta kvällen där 🌴

Vi låg och chillade i sängarna hela kvällen, drack cider och spelade tre i rad som de hade där 😄 När vi blev blöta värmde vi oss i sängarna framför brasan 🔥

Innan vi avslutade kvällen på The Retreat Club åt vi en god tre-rätters middag med mysig live-musik i bakgrunden.

Dagen efter vaknade vi upp till detta fina hotellrum med havsutsikt och 17graders värme ☀️

Efter en god och lyxig frukost blev det avkoppling med en bra bok på balkongen i solen ☀️

Sedan hade vi en hel dags spa framför oss igen! 😍 Vi hade bokat varsin massage på 25 min. Och terapeuterna var såå duktiga och proffsiga! Riktigt värt att boka en massage hos dom. Skönt att få bli lite ompysslad och sen sjunka ner i en varm källa efteråt 🙏🏼
Vi satt länge i den varma poolen utomhus och solade ☀️

Denna pool är den dom har haft hela tiden. Den är låg så att man kan bara sitta eller ligga i den.
Den är 36 grader varm och man har havsutsikt längs hela poolen och sköna bäddar bakom 🌿

Vid det nybyggda området kunde man gå in i ett fint glashus där det hela tiden fanns färsk frukt och vatten 🍍

Under tiden var och en var på massage låg vi bara och latade oss i The Retreat Club resten av dagen innan vi skulle resa hem 🌿

Innan vi åkte hem gick vi en stund på stranden i solen och bara njöt av ledigheten och vädret ☀️

Vi har haft en såå mysig helg! Det är så välbehövligt att bara lämna vardagen och åka iväg på något sådant här 🙏🏼
Tack min fina älskling för en underbar present! Du är bäst 💕 Älskar dig!