Semester & Gotland

Vänner & Familj, Min vardag, Resor

Nu har vi packat upp väskorna hemma och kastat oss i soffan efter en härlig semester!
Så overkligt att det redan gått tre veckor! Men som alltid går semestern överdrivet fort ☀️
Så lite sol som det varit denna sommar kan jag dock inte minnas, så bruna ben och solkyssta kinder blev det inga!

Efter en första härlig vecka på västkusten i stugan åkte vi vidare till Gotland. Så mysigt att åka båt över. Blev inte många timmars sömn då vi dagen innan blev bjudna på goda drinkar och mysigt prat hos Kristin och Johan i Oskarshamn och sedan upp till båten som gick 05.30 😅 Men blev lite båtfika på vägen och mycket prat med min kärlek.

När vi kom fram fick vi låna en superfin lägenhet av Niclas släkting som låg mitt inne i Visby. Så lyxigt! En nästan nybyggd lägenhet med stor balkong och fin utsikt.

Första dagen utforskade vi ön lite om vad som fanns att göra. Om man inte vill vara rastlös på semestern så är det hit man ska åka för jösses vad det fanns grejer att titta på 😅
Nu är vi ju inga kulturella historie-personer som älskar att åka och titta på olika kyrkor och stenar. Men något vi fastnade för var dessa fantastiska raukar! Det är stenar som slipats av havet under flera miljoner år. Sedan har vattenytan sjunkit med tiden och dessa coola stenar vuxit fram!
Så det var faktiskt värt att se! 😃
Även häftiga kalkbrott fick vi se.

När vi hade turistat klart bland raukarna åt vi lunch på en så mysig strand där restaurangen låg ca 5m från havskanten ☀️ Så blev en riktigt utomlandskänsla! (Något kallare bara 😅)

All denna upplevelse var på Fårö där vi var en heldag, lätt värt att åka ut dit när man ändå åker till Gotland! Och fåren är ju bara sååå söta! Som går helt lösa på hela ön 😍🐑

Sen tog vi såklart två heldagar inne i Visby innerstad. Hade lätt kunnat vara där fler dagar. Såå himla mysig stad! 😍 Massa mysiga restauranger och små butiker och så fina gamla hus. Rosor överallt och mysiga små ställen där man kunde fika och äta. Ett café som vi hittade låg inne vid en ruin. Så bara fika var ju en upplevelse 😂👌🏼

Sen hann vi med lite gott och dricka på Kallis med 👌🏼⚓️

Sen hann vi även med och fånga de små solstrålarna som kom i 1,5 dag på Tofta Strand.
Förstår inte hur denna strand inte kunde stå med någonstans när man sökte på vad man kunde hitta på på Gotland för wooow vilken fin strand!
Strandbar ca 5m från havskanten, restaurang, after beach club och färska smoothies! ☀️ Hit åker jag gärna fler gånger 😍

Hittade även mysiga lantliga caféer längs vägarna och villa villekulla! Blev som barn på nytt 😂👌🏼

Sen avslutade vi veckan med ett besök på en ny restaurang som var som en riktigt cowboy-krog! Sådan upplevelse med live-countrymusik som spelades, sadlar istället för barstolar och hästbås man satt och åt i 🐴

Efter Gotland fortsatte vi att njuta av en vecka till i stugan i Varberg ☀️ De dåliga dagarna åkte vi fat bikes och de bra dagarna solade vi. Precis så en semester ska vara!
Några drinkar med vänner på Surfers hann vi också med då solen äntligen tittade fram 👌🏼

Haft en såå mysig semester tillsammans med mitt hjärta, familj och vänner! 😍 Upplevt massor, solat lite och skrattat mycket! ☀️

Imorgon blir det upp och hoppa och jobba och det är faktiskt något jag längtat efter då mitt jobb är mitt stora intresse! 🥰
Men sommaren är inte slut än så håller fortfarande tummarna för bra väder här hemma 😂
Men västkusten är ju där vädret levererar ☀️👌🏼
Hoppas ni alla haft en fin semester 💕